fredag 7 september 2012

Ordning & reda..städning på.. en annan dag?!



Det gamla uttrycket om städning och löning på en viss veckodag borde i denna moderna tid omvandlas och anpassas till det leverne vi idag har. Dammvippor, trasor, fönsterskrapor, golvmoppar och dammsugare står så fint där jag senast placerade dom. Jag vet att jag skulle behöva ta en rundtur bland tussar som far runt fötterna men jag tycker det är så mycket skönare att sitta här iklädd min marinblå filtponcho, sörpla på kaffe och bläddra i postorderkataloger =) Lyx i storformat...
En liten mental uppladdning för det rensande av hemmet som komma skall.  Så lite saker som möjligt, bara det vackraste ska stå kvar så lilla ögat får en chans att vila en stund.
Naturligtvis behålls allt det vita. Det där som får mig att gå i ständig ljusterapi när mörkret gör sig hemmastadd där ute i Världen. Den som får representera färgklicken i mitt hem för närvarande är..jag! ;-)
Iklädd mössa & sjal ger jag mig ut i Verkligheten ännu en gång, ignorerar städdagsfasoner och alla andra märkliga påhitt. Med spänning och förväntan förbereds det inför helgens lilla resa på Mashavet med ångbåten Engelbrekt. Senast tog jag över rodret. Denna gång tänkte jag hitta mig en sjöman som älskar havets våg...och mig ;-)
Kaffet kallnar, jag har bläddrat till sista sidan i katalogen, dammsugaren väntar. Det får den göra en stund till.
I morgon är en annan dag och det känns bättre att få "ordning" på sig själv en stund.
För snart lär det bli gung under fötterna =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar