måndag 10 september 2012

Firat med en topless Agneta Fältskog!


Ännu en födelsedag att tacka alla Gudarna för, inklusive Vädergudarna som bidragit med någorlunda septemberprognoser, inte minst i mitt hjärta.
Jag har jobbat som vanligt, har inte gjort några större utsvävningar med undantag för de härliga och roliga telefonsamtal och sms jag fått! Det är underbart med alla människor i min omgivning, omtänksamma, kärleksfulla och humoristiska, allihop! Det är det som gör Livet värt att leva fullt ut, inte födelsedagen i sig.
Den kan jag fira när som helst =) Mina underbara barn uppvaktade med tårta och varm närhet, den jag lever både av och för.
Det ska ju vara något av en överraskningarnas Dag, det har man fått inpräntat sedan barnsben. Ballonger, tårtor, serpentiner och kalasstrumpeklädda flickor som blir jagade av pojkarna med fyllda vattenpistoler.
Precis som Livet idag fast denna lilla firarlek utspelas vid vuxen ålder ute på krog och bystuga =)
Med detta i tankarna ledde funderingarna till vad man blir överraskad av idag jämfört med hur man blev som barn. Det var så märkvärdigt och stort när man fyllde 10, det var så enkelt att bli uppvaktad och så tacksamt för familj och vänner som fick ta del av glädjetårar för minsta lilla gåva. Barbie & Ken var paradiset direkt i min hand för att inte nämna ABBA-dockorna jag fick (som jag fortfarande har i min ägo)..
Jag ägde hela Världen...jag ägde ABBA!
Dom fick inbjudan till tårta och kaffe idag. Alla kom utom Benny som förbereder ny musikal. Björn glittrade förmodligen lite extra för min skull idag medan Frida uppenbarligen föredrog mysdressen. Agneta kom helt sonika topless! Kul tjej! Inga som helst blygsamheter, där inte =)
Med dessa som sällskap kan jag enkelt konstatera att barndomsminnen gör sig varmt passande i mitten av mitt Liv. Jag har varit Dancing Queen hela eftermiddagen till toner av 70-talets popdängor.
Minnen från förr, då allt var så speciellt och jätte-jätteviktigt! Vad skulle egentligen överraska mig idag?
I djupa tankar väcktes jag av omedvetet huttrande då höstkylan trängde sig in genom otätade fönster, en liten vindpust som bosatte sig i mitt vardagsrum och påminde om att det är bra med värme.
Hemska tanke! Inte NU! Det är för tidigt på året. Låt septembersol värma upp mitt hem så sköter jag resten med stearinljus med doft och färg! Jag, 45 år idag, tycker inte det är lika enkelt att fylla år som det en gång var.. Jag tycker allt är så förbannat krångligt, speciellt när jag fryser och motvilligt vrider på en termostat som får mig att känna mig illa till mods, som får spargrisen grymta av hunger och plötsligt får mig på tanken att det borde vara lag på sommar, året runt!
I denna stund av förtvivlan kom jag på den utmärkta presenten som verkligen skulle överraska:
Ett kuvert från Elbolagen som gått samman och utformat ett väl formulerat brev som en gåva till trogen och trevlig kund som nu nått sina 45 i sällskap med en topless Agneta Fältskog!
En gåva med innehåll "gratis el året ut".. Vilken överraskning! Så glädjande och så mycket på riktigt att det skulle hålla mig varm i dubbel bemärkelse.
Jag har vaknat upp ur den drömmen nu. Bl.a. av att Frida ropade tack och hej och därmed är det bara jag, Agneta och Björn kvar... och nu hör jag endast en skönsång från köket som jag tycker mig känna igen från lång tid tillbaka..
 "Lay your head om my chest, so you hear every beat of my heart"....
SHIT!!! Hon som är topless!!

En återförening på min födelsedag nog så överraskande och hettan är i skrivande stund både påtaglig och gratis ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar