onsdag 15 augusti 2012

Ute och seglar.. i dubbel bemärkelse!

Den som spar, hon har!
Den här fina segelbåten hittade jag i förrådet när jag bestämt mig för att att byta ut alla pasteller mot de marina inslagen i mitt hem. Minns inte ens när den inköptes men jag blir lika glad varje gång över min tendens att spara allt ifall man någon gång vill använda något igen =)
Mitt förråd kan närmast liknas vid en liten gårdsbutik. Där finns allt från gamla verktyg, leksaker, gardiner,tyger, kuddar, inredningsdetaljer så som prydnader, lampor, mindre möbler, ja t.o.m gamla bildelar, däck, barnvagnar, ja ALLT som man kan tänka sig behöva...eller rättare sagt, INTE behöva =)
Jag har genom åren gett bort en del, sålt annat men det fylls på med åren då inredning är nr 1 på intresselistan.
Jag borde städa och sortera, sälja och bli miljonär! Jag skulle förmodligen göra mig en hacka =)
Men med det jobb som heminredare jag har kommer prylarna väl till pass och jag kan dessutom återuppleva gamla fina minnen med interiörerna som får komma tillbaka lite då och då.
Just denna segelbåt minns jag från en period i Livet när jag drömskt seglade omkring på vita, mjuka moln och landade skönt och behagligt i ren familjelycka!
Idag skiner en varm och behaglig augustisol, jag inväntar en kär vän på besök och jag är rätt så säker på att nya minnen produceras, värda att arkivera till långt in i ljus framtid =)
En ros till alla som tillåter sig "segla iväg" emellanåt! För att kunna landa med fötterna på jorden måste man veta hur det är att båda sväva och segla ;-)
Dom orden är grunden för ännu en underbar dag i sol -och sommartid.
Njut varje sekund, gör som Du vill och glöm aldrig att Du äger friheten till det ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar