torsdag 21 februari 2013

Att skippa duschen är att vara fri!

Jag kan stå hur länge som helst i duschen! Jag tänker så förbannat bra där. Sjunger sällan. Bara tänker och spånar under strilande och varma strålar som väcker lust till framtidsplaner värda att genomföra.
Det renar på något sätt i dubbel bemärkelse. Både kropp och själ tvålas in i mjukaste lödder, ja till och med vackrare än i Världens alla reklamfilmer =)
I min duschkabin är jag fotomodellen som äger! Både inom -och utombords ;-)
Det pealas, skrubbas, smörjs och löddras, det är hårinpackningar och oljor, och när hela kittet är genomfört, står jag där med tindrande ögon och målar upp ett Liv, minst lika varmt som termostatens inställning påvisar.

Varmvattenberedare ogillas. Jag har en sån på väggen. Ful och anskrämlig och fruktansvärt irriterande då volymen på den förhindrar min önskan att stanna i duschen för evigt!
Tänk, att i sitt renaste slag utföra och förverkliga drömmar (och nu menar jag inte våta drömmar) på en plats i ensamhet, totalt avklädd inför Världen, och bara acceptera den nakna sanningen, och kanske rent av modifiera den något med hjälp av en uppvärmd och aktiv hjärna! =)
Jag menar nog mer att min tankeverksamhet funkar bättre i duschen än någon annanstans.

Ibland orkar jag inte tänka över huvud taget. Då skippar jag duschen i hemlighet. Ingen behöver få veta att jag är en Lopp-Loella som ihopkrupen i soffan sitter småskitig och rufsig, iklädd samma paltor från igår!! T.o.m. gårdagens mascara sitter som gjuten, endast med en liten trashig skuggning under ena ögat.
Det gör inget! Det är bara jag här. Och jag gillar mig som jag är =) Just nu helt "otänkbar" och oduschad!

Det är så förbjudet att vara...oren! Det ska vara så förbannat vackert och inställsamt jämt! =) Speciellt hos kvinnor, som sällan accepteras som ovårdade, grisiga och stinkande av både skit och svett!
Annat är det med karlar.. som kan känna sig extra manliga i sin odör, given av både älgjakt, bilmekning och fisketurer!  =)

En tjejkompis ringde mig här om dagen och frågade lite försynt:
Är det ok att jag kommer hem till dig fast jag inte hunnit duscha och fixat håret än?
Där stod jag med luren mot örat, betraktade mig själv i min vackra spegel med gnistrande silverram. På en sekund kunde jag konstatera att jag inte var fullt lika gnistrande .
Jag drog en lättnadens suck.. och svarade ärligt lyckligt: Men Guu va skönt!!! Då blir vi två! =)

Vi har varken mekat med bilar, varit på fiskesafari eller jagat älg! Vi tillåter oss att stinka lite ändå ibland ;-)
Också den maskulina sidan måste få ta sig sitt uttryck.

Lite dåligt samvete får jag när jag sitter kvar i min egen "skit" i soffan, hahaha =) Men å andra sidan orkar jag inte smida några större planer ikväll. Jag ska trivas i tovor framför tv:n!
DET kallar jag riktig Frihet! ;-)







1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att kunna träffas precis som man är. Ibland är vi sminkade och fina som de värsta modeller men att träffas in natura, bara vara... det är kvalitet på livet och en sann vänskap där man får vara som man är, helt avslappnat. Så skönt.../Bella

    SvaraRadera