torsdag 27 september 2012

Blommor & Bil.. stod på schemat idag ;-)

Sommarblommorna har för länge sedan gett upp och givit plats för höstens glödande och varma färger i samtliga krukor på gården. Mitt mående är på topp när jag får förändra, plantera och göra fint även utomhus.
Rosaröd ljung lyser upp Fiskgården på både väggar och cafébord, det pyntas med ljus inför mysiga kvällar utan regn och det inger en allmänt trivsam stämning som alla boende i kvarteret kan ta del av.
Det verkligen sjukt skönt att vara frisk igen, efter veckor av förkylning och feber!
Alvedon och Ljung är en fantastisk kombination ;-)
Ikväll har jag tänt samtliga ljuslyktor under fullmånen. I äppelträdet hänger ett helt gäng och tindrar som stjärnor i septembermörkret, liksom på och över bordet. Förbipasserande tycks uppskatta det. precis som jag! utöver det har jag hunnit med hur mycket som helst denna dag. Den nyinköpta bilen har städats och tvättats i Gör-det-själv-hallen, mitt andra hem nu för tiden. Jag trivs där...också. Inte minst för personalen som alltid är glada, prat och -hjälpsamma, också för att doften av verkstad minner mig om min far som ofta tog mig med till bilverkstäder och hallar av alla de slag. Kanske var det omedvetet när jag köpte en sån där fruktansvärt ful wonderbaum som det stod "Classic car" på... det doftade exakt som i pappas gamla raggarbilar. Jag tog den dock för att den var svart och matchade bilens inredning ;-)
Gled runt i en Saab turbo innan men fick ett ryck och bytte upp mig i årsmodell. Ingen turbo men jag har rätt bra go i min pedalfot ändå så det räcker ;-)
Långa och många turnéer blir det numera längs vägarna och oftast vet jag inte riktigt vart dom bär. Men så är jag en jävel på både lokalsinne och geografi också ;-)
Det skönaste är att jag alltid hittar tillbaka hem.
Där både ljung och ljus glöder i färgstark harmoni =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar