fredag 28 september 2012

Jag sprider silverstänk medan andra hånglar!

En dag med lite solsken gör inte livet sämre. Tvärtom. Kreativiteten flödar. Mötet jag inledde dagen med var positivt och ännu ett samtal bådar för en god tro inför kommande framtid. Med det i hjärta och sinne spatserade jag hem mot förändringar i skimrande silverglans!
Allt det marina (förutom jag) är bortplockat för denna säsong och gav därmed plats för det absolut vackraste i vitt med accenter av grått och silver.
I hallen dominerar den rosa ros-tapeten ett tag till. Den skall bytas ut inom sin tid. Jag har hittat en tapet med vit botten och med vacker skrivstils-typsnitt i grått. Det sker innan jul ;-)
Ser Du auran runt den vita, ståtliga Madonnan? Det är definitivt ingen lågenergilampa, kan säga ;-) I min hall kryllar det av spotlights och spegelbelysning med riktig glöd!
Intill väggspegeln i hallen spelar alltid denna ängel en liten välkomst-trudelutt, i dur förstås ;-)
Nu är vi i köket där det förändrats lite med färger och prylar. Den vita smideshållaren innehåller vanligtvis en vanlig vit kruka som jag haft blommor i tidigare i mitt vardagsrum. Nu hittade jag en glasvas som passade och det fick bli en ljushållare på köksbordet i stället.
T.o.m. kopparna byttes ut, från blått och vitt till grått. Ja, servetterna i ståltrådskorgen matchar också förstås. Bordsklockan som skymtar strax bakom, plingar jag i varje gång maten serveras och det funkar ;-)
De blå-vita stolsdynorna är utbytta mot dom grå jag haft tidigare. Nästa gång jag införskaffar detta blir det helvita med kant runt om.
Även de blå-vita på hyllorna har fått ge plats för det mer matnyttiga. Ser nu att spaghettin är slut. Den brukar jag ha stående i tygpåsen med Madonnan på.
Jag är oerhört petig. Kökshanddukarna har också fått ny färg. Har dessa i marinblått också ;-)
En liten söt skylt med änglar som vakar vid köksbordet. Egentligen är det en zinkskylt med texten God Jul på. Men jag klippte och klistrade dit detta på baksidan, så den kan användas året om. Inte långt kvar tills jag får vända på den.
Från kök till vardagsrum. Kuddarna med de marina motiven ligger i vila nu. Nu tog jag äntligen fram de coola kuddarna i silver som jag inte använt på väldigt länge. Det bidrar med lite känsla av både lyx och flärd =)
Jag avgudar det vita och ljusa men är noggrann med att aldrig ha allt i samma vita nyans. Då är risken att det istället blir att se sterilt ut. Vitt finns i många nyanser och blandar man dessa ger det ett mjukare intryck.
Gröna växter är både bra för luftfuktigheten och för sinnet. Maria Montazami kallar denna för "grönmura".
Jag säger murgröna, jag ;-)
De ord jag inte själv säger, de ser Du i mitt hem. Jag är svag för bokstäver... och Lindts chilichoklad ;-)
Jag försöker få till en lyxig, mysig och hemtrevlig känsla på en och samma gång. Det är en utmaning..
Ser Du ängeln uppe i hörnet till vänster? Hon spelar sin fiol varje morgon när jag sitter i "sminklogen" =)
Till min glädje hittade jag av en slump dessa silverfärgade blockljus. Dom gnistrar vackert när lågan brinner.
Här sitter vanligtvis "drottningen" och bloggar. Självklart ska tronen glittra lite extra då ;-) Pläden är ljusgrå med silvertrådar. Tänk, vad bra att man spar allt. Hade glömt den! Där ska den vara..
Står man i min köksdörr och smygtittar så är detta vad man ser. Åtminstone för dagen. Man vet aldrig med mig. I morgon kan det se helt annorlunda ut.
Snart får denna timida Madonna flytta och byta hörn i rummet. Här ska nämligen min nya arbetshörna bli så småningom. På skylten i krukan står: Tro på dig själv..
Zink, Silver & Glas. En trio som trivs utmärkt och som ger plats för partystämning även mitt i vardagen.
Sen finns det en liten duo i mitt hem också. Dessa två små hånglande varelser är orsaken till att sonens rum inte har blivit inrett idag. Ja, förutom med en massa ungdomskärlek då =)
Har jag tur är pusskalaset över i morgon. Då kommer resten av hemmet på bild också. Tja.. jag gör väl som turturduvorna här ovan och säger:
Puss, kram och nyp i stjärten på Er =)

 






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar