onsdag 5 september 2012

Höst, blomster & lite febertankar

Det var med blandade känslor jag emottog denna 5:e dag i september då kroppen signalerade överhettning och en rekommendation till välbehövlig vila och kurering. Jag hade föredragit ett friskt tillstånd med inspiration till något mer konstruktivt och framför allt mer roande. Men å andra sidan fick jag här möjligheten att känna av lugn och ro med allt som där hör till. En tystnad, en stund av eftertanke och förmågan att känna alla viljor som ligger i vila. Att få hämta sig både fysiskt och mentalt är en självklarhet man naturligtvis ska lära sig respektera. Man borde vid dessa tillfällen inse att duktighet, stress och andra påhittade måsten borde begravas för att man ska kunna åstadkomma något positivt i en Levande och frisk kropp.
Att gå in i väggar och boka terapeut-tider borde vid det här laget vara ute och passé med tanke på hur lång tid vi låtit det pågå. Vi är nog rätt trögfattade, vi människor.
Inte att undra på att vi med vårt inrutade tänk blir sämre och faller offer för alla helvetiska sjukdomar. Allt är givetvis inte stressrelaterat, det ska Gudarna veta. Det är cancer, hjärtsjukdomar, strokes och fan och hans moster som spökar i stort sett hos varje oskyldig människa, på ett eller annat sätt. Men jag tror att inre harmoni kan vara till hjälp och bidra till det huvudsakliga lugn som enkelt knockar den påträngande stressen redan i första ronden. Vi borde lyssna till signalerna! Redan första gången.
Jag har lite feber =) Jag är inte sjuk! Bara lite överhettad. Men tankarna i febrigt tillstånd fick mig att tänka lite vidare. Det skulle vi alla behöva göra ibland. Mina tankar går också till De som är riktigt sjuka, som inte bara kan ta en brustablett och friskna till, som kämpar i smärta var sekund, som ser Livet passera revy och förbereder sin väg till en himmel med utsikt över de sina.
Jag känner Kärlek för dessa och i detta nu smyckar jag mina ord med girlanger av blomster till De som vill ha och behöver.
Själv har jag brustabletter, tid för eftertanke och omtanke. Om ett par dagar gör jag come back. Det privilegiet har inte alla. Med detta i tankarna och i det läget är alla årstider vackra och varje sekund en påminnelse om att Livet är både kort och skört. Hör Du signalen?
"Se upp för väggarna, väggarna sprängs"..........
               Tankar om att inte gå in i väggen. Öppen planlösning är bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar