måndag 10 september 2012

Jag och Klamydia firar idag! =)

Dagen 10 i september 2012 och mitt 45:e år i Livet emottages med djup och varm tacksamhet. Ett Liv som genom snåriga stigar lett mig fram till det jag är och har idag. Jag är Mini-lyx personifierad!
En rätt lycklig jävel trots motvindar och minusgrader emellanåt, nöjd med det mesta i tillvaron, den tillfredsställande.
Nu kan jag ärligen säga att jag inte är något större fan av att fira födelsedagar. Jag är av inställningen att Livet skall firas lite varje Dag varför jag tillåter både humor och oskyldig bortgjordhet att gifta sig med varandra och ta en välförtjänt smekmånad i galenskap =)
Hur denna dag skall minnas är ännu ett oskrivet blad, jag är bara tacksam över att jag fått behålla mitt minne i någorlunda skick. Jag föredrar ett lugnt firande och eftersom jag i morse blev varse att det också är Klamydians Dag idag är anledning till stillsam ceremoni ännu ett skäl ;-)
Vaknade denna morgon av dörrens ringklocka och där i vår hall stod son redo med kramar och Kärlek.
Lite fika, pratstund under hans entimmes håltimme och därefter bjöd jag mig själv på kaffe och grattis.
Fick mitt första sms kl 09:07 och jag kände ett pirr i kroppen likt ett barn på julafton, greppade mobilen i nyfikenhet och förväntan. Vem är först att gratulera?
En överraskning väl inslagen i största ironi: En påminnelse från "eReminder":

"Glöm inte tiden hos Din samtalsterapeut 20120911"

Turligt nog har jag blivit utrustad med humor av just sann ironi och första skrattet för dagen var ett faktum =)
Så ter sig Livet vid 45: ungdomens år har passerat likt en ljum vind, mitt i Livet upptäcker man ryggsäcken som fyllts på och när tiden mognat är det utrensning och känslomässig inventering som gäller för ett fortsatt Levande Liv utan påtaglig tyngd och med närhet till lugn och leenden.
Jag känner mig inte som 45..snarare som 44. Det är bara siffror som egentligen inte fyller någon funktion.
Jag har i huvudsak ett friskt sinne och en Levande själ och det vill jag gärna fira.
Det är så ofantligt mycket mer än vad Klamydia kan skryta med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar