fredag 28 september 2012

Jag, Skavlan och ett fyllo i det blå!

Fredag och den 29:e dagen i september. Skonad från regn kan jag i njutbart tillstånd spatsera runt på gården, andas höstluft, betrakta nyplanterad ljung och förnöjsamt tänka tillbaka på den gångna dagen där intensivt bara är förnamnet. Spring i benen var nödvändigt för alla trappor upp och ner till förrådet då förändringarnas tid talat i hemmet denna dag.
Det var endast för en liten stund sedan jag kom på att det faktiskt är fredag. Veckan har i svindlande fart passerat och gjort mig något dagvill. Men jag välkomnar denna fredag med tända ljus, lite lugn och ro och gott programledarskap. Jag, Skavlan och någon som är betydligt mindre nykter denna kväll:
Månen... som är bra full där uppe i det blå!
Hör Du någon som ylar så är det förmodligen bara Skavlan jag stängt ute ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar