fredag 7 september 2012

Rensar och sjunger julsånger!

Fick ett litet ryck och har vänt upp&ner på hela hemmet. Stor höstutrensning sker i detta nu, om än i långsam takt. Av någon outgrundlig anledning sjunger jag också på julsånger, helt och hållet mot min vilja! Melodierna intar min hjärna och nu är det bara att framföra dessa med lagom hes stämma. Så till Stilla natt sliter jag järnet med saker som ska bort för en stund. Det stackars förrådet där ute får ta emot en mindre handelsbod denna dag. Här ovan, ett litet urval av det som ska ut.
Ännu mer prylar som får vintervila i förrådet. Bye bye =)
Fuskar lite med undanstoppning i alla möjliga skrymslen och vrån. Ingen vet nåt! Bara jag. Se upp för dörrarna. Dörrarna stängs ;-)
Nu så..är det full ordning och reda som gäller  och bara det viktigaste kvar. Befrielse, var ordet!
Mot rosväggen, den vackra skall de käresta stå för påminnelse om Kärlek och kommande vår!
Min bredbenta Drömprins har intagit sin plats på mitt sminkbord och bidrar med lite extra glitter & glamour.
De vackra blommorna som jag fick av Bröderna Valin från Bomässan förra helgen har hittat de perfekta platserna, närmare både mig och solen ;-)
Bor man smått får man förvara stort. Alla hörn utnyttjas till max och nästan alla möbler jag äger har hjul så det är lätt att flytta och byta plats. Många åkturer på vardagsrumsgolvet blir det =)
Mycket ljus och grönska. Som Livet självt!
Även fönsterbrädorna har städats och dekorerats. Madonnan är VIP-gäst och sitter alltid på 1:a parkett.
Ännu mer vacker blomster till köket. Vad som icke framgår av dessa bilder är det totala kaoset som råder runt omkring. En hel del återstår innan jag är klar och framför allt nöjd. Hallen ser ut som ett bombnedslag för att inte nämna övriga inredningsprylar som staplats på köksbänkarna. Men det blir bra i slutänden ;-)
Jag sjunger vidare och återkommer!
" Jaag drömmer om en juuuul hemmaaa"........ =)











2 kommentarer:

  1. men Marina....julsånger....vet du.. ta dej nåt starkt så ska du se att du byter inriktning på sångerna...please ;)
    ha en skön fredagkväll:-)

    SvaraRadera
  2. Har tagit både b och c-vitaminer under dagen. Nu är det The Hives och Rolling Stones som står för den musikaliska underhållningen. Jag var bara ett julinspirerat förband ;-)

    SvaraRadera