måndag 17 september 2012

Jag, morsan och George Clooney




Jag hade en tanke som var under utveckling under tidig förmiddag idag. Ett intressant ämne som kom på tapeten i helgen, något som fick mig att tänka och spåna vidare för att sedan landa som inlägg på min blogg.
Men något kom emellan. Jag snubblade över soffan som inbjudande fick min landning att liknas vid en trött ängel på himla-turné. Som på ett moln svävade jag som ett barn mellan dröm och verklighet och vaknade slutligen till doften av mors ugnspannkaka! Trodde jag fortfarande drömde men se, sanningen stod framdukad på mitt bord med både sockrad grädde och drottningsylt, som det skall vara för att påminnas om barndom så skön. Med en mamma så vuxen och som alltid kommer att vara så mycket mer vuxen än jag, som plockar, donar och visslar på "Mitt Blue Hawaii" och suckar och trånar med ungdomlig blick när hon ser George Clooney. Det är skönt att hon är här. Att få irritera sig på hennes olater och märkliga uttryck, harklingar och fuskdiskande av både knivar och gafflar. Det är skönt att argumentera om felaktigt skrivna recept och slå henne i poker under sena kvällar.
En underbart skön irritationskänsla av äkta Kärlek och djup tacksamhet som jag väljer att betala tillbaka en liten del av just ikväll. Tända ljus, efterrätt i form av kladdkaka och en ny film med George Clooney för att göra mor extra glad. Jag är övertygad om att Mr Clooney skulle ha rätt kul med min morsa..
Ja, som svärson. alltså ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar