onsdag 19 september 2012

Prylar med lite tryck i !

Det behöver inte vara så svårt med förändring. Oftast är det enkelt och snabbt gjort och dessutom blir resultatet bättre än förväntat och i och med det originellt.
Billigt, roligt och eget. Jag tog en tur och besökte second hand-butiker och hittade bl.a. billiga bordsdukar av större modell, åkte hem med en vit, stor sådan, ritade av min strykbräda och sydde ett nytt överdrag av tyget, sydde på en spets runt om, la på en schablon och blev rätt nöjd med slutresultatet. Enkelt o bra!
Just schabloner är tacksamt för att få det där lilla extra. Många jag hjälpt att förändra i sina hem har just fått något personligt och vackert på väggar och/eller möbler. Min son var under en period ett stort fan av James Bond, där av orden på hans vägg:
Lite småfyndig omändring av budskapet blir ibland både roligare och snyggare än en tavla.
Träbackar inköpta för en tia som jag numera också har hjul på. Enkelt och väldigt praktisk förvaring som du snabbt gör själv en regnig dag.
Ett köksbord jag pyntat med både ord och bild. Gjort på 20 minuter! Det står numera i någon annans hem.
Några inredningstips för dig som har lust till nåt kreativt och roligt =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar