onsdag 19 september 2012

Popcorn och pokerface

Familjen samlad, vilket sker allt för sällan men när det väl sker ser vi alla till att aktiviteter genomförs på roligaste vis. Jag, båda mina barn och min mor har under dagen spenderat tid till utflykter till både stad och skog och ikväll spelas det poker samtidigt som det knapras på popcorn. Jag vann första ronden vilket är tur för husfridens skull. Nu är det välförtjänt paus när dotter pratar i mobil, son och mormor fixar chokladmousse och jag fick tillfälle till bloggskrivande.
Många skratt runt bordet när vi av min dotter fick en visning av hennes nyinköpta skor. Hon poserade både gående, stående, sittande och liggande i en av sängarna med de högklackade skorna på varpå jag moderligt frågar varför hon ligger i sängen med skorna på?!? Min mor inflikade snabbt: Tja, men jag har sett att tjejerna på filmer gör så! Både jag och barnen förvånades av hennes snabba och tydliga inlägg, brast sedan ut i skratt och jag kunde inte låta bli att genera henne då hon faktiskt bäddat för det:
Jahaa, du brukar se på porrfilm, morsan?!!?!!
Röd som en pion förnekar hon det in i det sista men hon bidrar med leenden som envist sitter kvar resten av kvällen. Pokerface har hon inte! Men blick för ställningar i film, det har hon!
Vem som leder pokerspelet? Gissa tre gånger ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar