måndag 17 september 2012

Coolt med värme

Det är en dag av regn och rusk, en dag man föredrar inomhusaktiviteter och jag hör till en av de lyckligt lottade som har en kakelugn i hemmet. Det är en dag för lucköppning och att tända en eld, ligga på fällen och bara lyssna till smattret mot rutan. Det får bli en sån dag, där kroppen får bestämma vad den ska göra helt enkelt. Där mat och -sovklockan avgör dagens schema, en dag man inte tillåter sig så ofta då rutiner och måsten oftast har ledningen i vardagligt brus. Jag har en liten plan som ska genomföras denna dag. Ett jobb jag gärna vill ha ska sökas. Jag gör det efter att elden tänts och ett varmt sprakande infinner sig i hemmets vrå, jag gör det ihop med mor som i soffan sitter med filtponcho och en kopp kaffe.
Sedan, när ögonlocken inte längre känns så tunga blir det inlägg av det seriösa slaget. Efter heta diskussioner under den gångna helgen har jag reflekterat något över fenimism. Komplicerat och enkelt på samma gång.
Precis som...jag ;-)
Njut av dag och och Liv. Dessa två är otroligt bra vänner att ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar