fredag 28 september 2012

Utreder inredning hos andra

Som jag längtat till denna dag. Inte så mycket för att det råkar vara fredag. Mer för att jag igår kväll bestämde mig för ytterligare utrensning i mitt hem och att förpassa de marina inslagen till nästa sommar.
Grått är en underskattad färg. I inredning har den alltid funnits, genom alla tider. Oftast förknippas den med SMHI:s mest trista prognoser så som regntunga skyar och åskskurar. Det är ju då utmaningarna får tillfälle att verkställas. Färgspraket får man stå för själv, tindra med sin personlighet och låta kreativiteten ha sitt eget flöde. Även de grå molnen är till för att dansas på ;-)
Idag tar jag fram det vita i hemmet, dekorerar med grått och ett stänk av silver. Jag springer upp och ner i förrådet för att få det som jag vill. Bilder kommer senare.
Så länge kan du avnjuta inredningssbilder som jag smygfotat  hemma hos min bror och svägerska. Vi har mycket gemensamt just vad gäller möbler och färger. Shabby chic, vitt, silver och glas. Mycket vackert.
Å, ja... jag har fått tillstånd att publicera bilderna ;-)
Precis som jag gillar hon loppis och second hand. Den vackra vasen i zink kan jag grina över. Den är så fin att jag en vacker dag kommer att sno den!
Det vackra skåpet med glasdörrar är en gåva från hennes faster.
Blommor är min svägerskas stora passion. Jag tror dom gillar henne också =)
Den vackra rostapeten som också jag har i hall och vardagsrum, är här uppsatt i småflickornas fina rum.
På den fina, öppna spisen står Dalom i vackert och ljusgrått typsnitt.
En fin, snirklig ljuslykta som är fantastiskt vacker när den lyser. Dalahästen är givetvis ett måste i ett Dalahem
En fin vy i köket. Porslinet på hyllan är riktigt gammalt och fyndat på loppis. Under hyllan står en väl tilltagen kökssoffa vilken undertecknad oftast ligger raklång i och ropar efter kaffe ;-)
En vit lykta välkomnar i hallen. För att inte tala om trollungarna som bjuder på glädjekramar... och pussar, som synes =)
Som Du förstår är ju dessa den absolut vackraste "inredningen". Huset vore inget utan änglarna två.
Det är lätt att bli barn på nytt med brorsbarnens sällskap. Fulla av både bus och Kärlek!
Fler bilder från mitt eget hem kommer senare under dagen, då förändringen ska vara klar och genomförd.
Tack Jenny & Micke för att vi får se Ert vackra hem.










2 kommentarer:

  1. ja men d här va kul å läsa.. jag sätter igång nuuu och fixar om allt.. du plockar ut ,men jag ska plocka in! här ska glas putsas silvret saltas och zinken plantas :-) jag skulle kunna tänka mejj att byta min zinkvas mot din fina kruka på fot du vet som ja gillar.. du har många ja vet (så du borde kunna gö dig av me en) ;-) vi hörs..

    SvaraRadera
  2. Självklart byter vi om du vill! Ingen blir gladare än jag =) Jag satte precis fram en stor sådan kruka med orkidéer i. Jag kan ta med krukan nästa gång =)

    SvaraRadera