onsdag 26 september 2012

Tv-shop gör mig glad i hatten

När höstförkylningar envist avlöser varandra ges tillfälle att krypa ner under täcket och glo på tv-burken som bjuder på allt från evighetsserien Hem till gården (vilkens signaturmelodi är bland de värsta jag hört) till alla glammiga, amerikanska bruttor som överfriskt representerar alla möjliga konstiga varor på Tv-shop.
Det sist nämnda ger per automatik en känsla av trötthet redan efter ett par sekunder då hurtigheten tycks vara helt utan begränsningar och deras falsettröster fullständigt skär genom luften. Varorna tycks dessutom vara oslagbara och icke jämförbara med något annat i denna värld.
Det är nåt fascinerande med dessa tjejer som entusiastiskt och galet pratar i mun på varandra med sina vältränade kroppar, perfekta frisyrer, glansiga läppar och stora bystar.
Just idag representerar dom allt det jag inte är, där jag ligger tilltufsad av febertoppar och stinker armsvett.
Kanske var det därför jag valde att inte byta kanal idag, vilket jag annars är brukligt för en sådan som jag som föredrar dokumentärer med innehåll som bidrar till äkta intresse.
Det gick från irritation till humor inom loppet av några minuter denna dag då en av hoppitossorna gjorde reklam för den där super-bh:n som inte skaver, klämmer eller krymper i tvätt. Att det inte heller fanns några sömmar på den gjorde den närmast magisk och blev därmed varje kvinnas dröm. Detta avlöstes av ett gäng b-skådisar som rekommenderade ett schampo, balsam och inpackning i ett där håret blir till vackraste svall och inget i hela världen blir som förr! Det är så fantastiskt med alla dessa produkter som slår allt annat, det är så underbart med dessa människor som leende lyckas övertyga oss tittare om att dom har alla rätt. Och det är alltid extrapris just nu. Och ett extraerbjudande som man inte får missa.
Det var rätt skönt att ligga där i sin egen fislukt och se hur andra suttit i en sminkloge i timtal, hur man blekt både tänder och hår, gått en intensivkurs hos någon tv-coach och skrivit kontrakt för ett par tusenlappar för att sedan stå där som ett fån och halvt visa pattarna.
Jag log, snöt mig och tänkte i mitt stilla sinne: Det är skönt att va topless och bara vara glad i hatten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar