fredag 7 september 2012

Nu är det lite mer Rock'n'Roll

Min tillfälliga sinnesförvirring har nu lagt sig och julsångerna har därmed avverkats. The Hives och Rolling Stones fick ta över underhållningen via Spotify under min tid som heminredare denna eftermiddag och lagom lugna kväll. Jag är inte klar än...vilket inte är likt mig alls. Jag är vanligtvis både snabb och effektiv men jag tillät ett sakta mak råda idag, Så skönt. Ingav en känsla av harmoni som förmodligen smittade av sig på min vilja till förändring i hemmet. Ut med allt som tar för mycket energi. Den prylgalna delen av mig vill ha semester och istället öppna dörren för en estet vars smak är vit och sparsam.
Man ska bli sugen på glass när man kommer hem till mig. Eller ett glas vin. Eller en god middag. Eller en kyss! Man ska i alla fall inte känna en längtan hem. Man ska vilja stanna kvar ett litet tag extra. Det var liksom grundtanken jag bar med mig idag. Bilden här ovan visar skänken i hallen som tidigare var fullplottrad.
Jag tyckte man åtminstone skulle se ordet Välkommen =)
Fondväggen med rosorna har jag på två ställen i hemmet, som här i hallen och i vardagsrummet. Hallen ska bli omtapetserad snart igen. Jag har hittad något som jag gillar och passar..både Dig och mig ;-)
Den fina ljuskronan jag hade hängande över taket har ny bytts ut till ordinarie zinklampa då mörket blir allt mer talande på kvällarna. Jag gillar den för att den inte är som alla andra...precis som jag ;-)
Min Drömprinsar samlades för möte idag och faktum är att man intagit nya medlemmar i klubben! Alla gnistrande varelser är välkomna, det klubbades på sammanträdet nu ikväll. Senaste tillskottet anlände för en stund sedan och jag lovar att fota denne gentleman till i morgon, Ja, just det! Han heter Silver i efternamn  och vi sitter här och äter glass i stora lass, en god middag till efterrätt och nåt glas vin för att få rätta smaken på kommande kyssar ;-)
Ha en trevlig fredagkväll!



4 kommentarer:

  1. Hej min vän! När jag kom till dig, och skulle hämta sängen , ville jag bara stanna i ditt fina hem! Blev sååå inspirerad av ditt fina hem! Du har blicken för det fina, jag beundrar dig verkligen, ditt spontana sätt och som jag känner igen mig själv i,känns som jag känt dig alltid,! Fortsätt vara den du är,FÖR DET VINNER DU PÅ!Vackra spontana och en finurlig talande kvinna!!! Me like , Kram;)))

    SvaraRadera
  2. Det var himla roligt att höra!! Tack för fina ord =)
    Ha en underbar helg och kram tillbaks..

    SvaraRadera
  3. glas å silver gör sig sååå jävvla läckert med vita!!! d e lite d ja försöker me inne just nu.. känns så öppet å luftigt! nu hålle vi ju på å målar huset å har inte gjort ett skit inne på flera flera veckur!.. men snart är hösten här på riktit å då flyttar vi ju in igen.. ja bir så inspirerad av dejj!! å ja gillart!!

    SvaraRadera
  4. Håller med! Glas och silver gifter sig med varandra. Kul med nytt o fräscht. Ser fram emot att få se det =)
    Det är alltid roligt att kunna inspirera andra, tack för snälla ord!

    SvaraRadera