söndag 30 september 2012

Min kompis är rund, go' och varm ;-)

Lugn och skön dag som inleddes med total förvirring då jag inte riktigt hade koll på vilken veckodag det var. Det spelade i och för sig ingen roll. Alla dagar är både värdefulla och mina!
Så länge ljuset dominerar och fågelkvittret upphöjer tillvaron svarar mitt Liv med en styrka jag bevarar av hela mitt hjärta. Det var länge sedan jag kunde välkomna hösten med uppriktigt leende. Skönt att höstdepp är avlägsnat, förbi och passé. Skönt att inse att Livet pågår hela tiden, i alla årstider och temperaturer, att man är värd en känsla av harmoni i olika doser vid olika tillfällen. Att man kan hantera både positivt och negativt i skön balans och ta allt för vad det är. Det ger självinsikt och god självkännedom.
Inför alla ska jag vara en människa, en hel sådan som ingår i Världsbefolkningen med stolthet.
Den enda som kan och får se ner på mig är Solen..så rund, go' och varm =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar