fredag 21 september 2012

Låt sommar bli en del av hösten

Hösten är här men vad gäller inredningen låter jag sommaren vara kvar ett tag till. Med det vita som bas är det inte särskilt svårt, ljuset får bestämma och rosorna vissnar som tur är aldrig.
I mitt hem är det inte tiden som är viktigast. Det är hur den används och framställs ;-)
Men jag kan erkänna att det tog sin tid att få alla siffrorna på plats ;-)
Jag är ett freak vad gäller dimmer-belysning och det är inte utan att jag är något sur över eu:s vansinniga idéer om att låta ta livet av glödlampan! Jag har ett lager kvar och vägrar dessa s.k. lågenergilampor som visat sig vara sämre än allt annat, både vad gäller säkerhet och miljötänk! Dessutom är skenet en påminnelse om rena sjukhusmiljön. Hos mig ska det vara varmt och friskt!
Lite grönska i form av citronmeliss lurar hösten en aning. En väldoft jag gärna insuper och äter med mousse.
Påfyllning i det öppna skafferiet. Det är så skönt att ha allt nära till hands och samtidigt så vackert att se på.
Tända ljus är naturligtvis ett måste i mitt hem! Det inger lugn och harmoni och avger värme till elbolagens stora förtret. De gånger brandlarmet tjuter blir det förstås lite mer action i huset ;-)
I sonens rum är det de dova färgerna som gäller. Han föredrar det vilken årstid det än må vara. Det är helt ok för mig..han har nämligen sommar i hjärtat året runt =)
Sonen är dessbättre utrustad med tålamod och ett speciellt intresse för piratskeppsbyggen. Tusen smådelar som han glatt får ihop med stolthet.
Han gillar mörkt och pirater, jag står för ljus och oskuldsfulla änglar. Fast ibland byter vi ;-)
När jag känner tristess tillverkar jag allt av färger som tilltalar. Glasunderlägg i massor som jag brukar ge bort. Har inte särskilt många själv i min ägo men det är kul att göra =)
Snart dags för plantering av ljung.
Med färg som påminner om sommar förstås ;-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar