torsdag 6 september 2012

Reklamavbrott ger mig reklamutbrott!

Det där med reklamavbrott kan man ju ha delade meningar om. Jag började jobba i den kommersiella radiobranschen en gång för länge sedan och just i det sammanhanget var det vara positivt. Delvis för den ekonomiska överlevnadens skull och som programledare fick man i dessa pauser tillfälle att sträcka på ben, röka cigg och springa på damernas. På radion är det på nåt sätt enklare att ta in, eller kanske rent av enklare att INTE ta in dessa budskap som tjatas om och om igen.
Vad gäller TV-reklamen är jag helt fed up! Den är på nåt sätt mer påträngande och om möjligt ännu mer tjatigt! Vilket i sin tur bidragit med mitt fullständiga ointresse för dess meningslösa innehåll. Aldrig att jag tillåter mig påverkas av denna skit som alltför påtagligt intar en del av mitt Liv som vill lämnas ifred!
Så..när reklamen avbryter den pågående och absolut mest spännande filmscenen reser jag mig resolut upp ur soffan i ren protest. Här ska minsann inte insupas någon överflödig information och inte heller ska jag gagna nåt skitföretag med mina surt förvärvade slantar.
Kiss-paus! Popcorn! Bloggen! Snabbdisk! Vad som helst men jag tänker inte låta mig luras. Så är det.
Men döm av min förvåning när jag idag blev avbruten av en närstående liten ängel som tydligen hörde mig sjunga på melodier och texter jag inte visste fanns!!!!!
Helt i min omedvetenhet hade jag rabblat låtar som om det vore hämtat från min egen repertoar! Som om jag hade spelat in en egen platta med flera egenhändigt skrivna låtar som demonproducenten Max Martin skulle dö för att få producera!

Spår1
"Jaa, då seees vi på lördag, ja då seees vi på lördag, nånstaaaaans"

Spår2
 "Nu är det sluuut på veckan , det är dags för fredagsmyyyyyyys"

Spår3
 "Eeeen öööööl, eeeeen öööööl! Ååh, shit va gooott. Een ööööööööööööööl"

Och så det lilla extranumret som sista spår som är mera som en replik: CHRISTERS RIIIIIIS!!!!
Jag ville till en början tro att man måste hypnotiserat mig och sedan väckt mig med denna bisarra historia. Jag kan omöjligtvis har sjungit dessa rader som jag aldrig lägger ner ett uns energi på!
Kanalbyte eller pudra näsan, det kan jag tänka mig!
Någon måtta får det vara... Nä, nu skiter jag i det här. Ska duka av, invänta filmens återstart och dricka upp min juice.
Eller förresten... det är en "magdryck".. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar