torsdag 13 september 2012

Plus på både TV:n och termometern. Nu kör Vi!

Jag brukar sällan delge mina tråkigaste vardagssysslor men just denna kväll känner jag mig extra nöjd med den gångna dagens innehåll. Lagom soft i egen takt men ändå en nytta förenad med nöje.
Tre maskiner tvättade och två jobb sökta. Det sist nämnda inger aningen mer hopp om framtid och en inneboende känsla säger mig att något av dessa jobb blir mitt. Det är en oförklarlig inre röst som säger att jag är på rätt väg. Märkligt men välkommet.
Jag tar inte ut något i förskott, må jag arma kvinna, inse att man icke så skall göra för att undvika besvikelse eller snudda vid jantelagens slitna och nötta budskap.
Men jag tar mig ändå lite av friheten till en skön och smått firande kväll i gott sken av mina tidigare förehavanden och låter min tro bero.
Tända ljus, Plus på TV:n och på termometern som förmodligen stiger i graderna av både ljusens sken och min vilja till förändring. Den är het nu. Det brukar hända saker då. Det känns.Och det känns bra.
Jag önskar att alla fick ta del av den känslan, inte minst med tanke på det inlägg jag skrev tidigare idag,
Arbetslöshet är ingen sjukdom. Men man blir sjuk av allt det medför. Arbetslöshet borde förbjudas och detta med mer mänsklig inställning, det är inte någon förtjänt att Leva under de omständigheter som med nuvarande system är allt för svåra att ta sig ur. Alla har rätt till ett värdigt Liv och Leverne.
Jag tycker vi skaffar oss det nu!
Det är dags nu ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar