måndag 21 januari 2013

Att Drömma är Gratis och Gratis är Gott!

Det är ibland en nödvändighet att ta tillflykten till Drömmarnas Värld, där inga som helst gränser står i ens väg och där behovet att hämta styrka tillåts att gödas av fantasins alla enade viljor.
Jag drömmer om högvinster ibland!
Det gör man som rast -och sysslolös =)
Det är så behagligt att bara krypa in i den där låtsasvärlden, där man plötsligen vinner osannolikt mycket pengar, där man visualiserar bilden av total befrielse och ekonomiskt oberoende.
Med det blir allt så mycket enklare och energin skulle kunna läggas på något så mycket vettigare och framför allt, roligare!
Jag och en polare låg i varsin soffa och spånade om dessa drömmar, utbytte tankar och fantasier och delade med oss av idéer, som vid eventuell dröminslagning, skulle genomföras.
Tanken som slog mig var att man oftast ser och hör det drömmande folket tala om att man önskar genomföra resor till Svalbard, Florida och fan och hans moster, om man nu skulle råka ta hem en högvist på 32 miljoner! Eller så drömmer man om att få köpa formklippta enar (!), åka till IKEA, bygga köksö, köpa dyraste bilen, ge en kappsäck full av pengar till barnen och bygga ett lyxhus vid havet.
Sällan hör man vanliga människor, som ärligt och resolut talar om vad man egentligen vill göra med drömvinsten. Det ska vara så fint i kanten, så märkvärdigt, ett sken av en ytlig och blank fasad i möjligaste mån. Det blir snarare i löjligaste mån!
Med ett leende och en viss ironi kan jag se mig själv i ett reklaminslag på TV:n, eller som gäst i Bingo-lotto, där jag får frågan om vad jag ska göra för pengarna, och därmed antingen höja eller sänka tittarsiffrorna ;-)
Aldrig skulle jag nämna något av det ovan nämnda. Jag skulle tårögt svara helt ärligt! Jag skulle se in i kameran och välartikulerat framföra en hälsning till det berörda:
Herr Bylund.. Kära tittare... jag ska skicka ett stort fång rosor, till både fogdar och inkassoindrivare, till facket och försäkringskassan, och tacka för den tid som varit. 
Sen ska jag gå ner på Legends i Leksand och supa mig pissfull & as kalas på Champagne och Cava, ända tills jag spyr!!!!

Tänk, vilken känsla.. att få vakna upp dagen efter, skuldfri och jävligt bakfull!
Vem vet.. Jag kanske köper två formklippta enar efter det..
och blir en nyrik programledare för Bingolotto ;-)

 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar