söndag 30 september 2012

Actionhjältar i rummet intill

Härliga söndag med solsken och klarblå himmel. Sonen är tillfälligt utflugen på äventyr i Kärlekens tecken varför jag tar tillfället i akt att inreda hans rum i de färger han saknat efter sommaren. Svart , vitt och ett stänk av silver ska det vara till pojken av guld =) Actionhjältarna ingår.
En maffig ljuskrona som från början var vit är nu omgjord med svart griffelfärg så orden kan variera på brickan. För närvarande står där Tre små ljus.. Naturligtvis blir det ju fyra med min son inräknad.
I sängen ska det glittra och glamma lie extra då det är just här mesta tiden spenderas framför tv:n med kärestan tätt intill =)
När jag var tonåring hade jag väggarna tapetserade med allt från Gyllene Tider till David Bowie. Men sonens intresse för film och teater resulterar istället i actionhjältar vars talanger och begåvning står som inspiration för kommande skådespelarkarriär.

"För det är lika bra att sluta drömma. Det går åt helvete i alla fall. För om man drömmer om Paris hamnar man på någe vis lik förbannat i Hudiksvall"....... Sonen sjunger den emellanåt. Med glimt ;-)
Även en hjältinna ingår i rummet. På bordet intill sängen står ett fotografi av äkta ungdomskärlek.
Jag är fri att inreda hur jag vill i sonens rum under förutsättning att jag aldrig flyttar på Jack Sparrow som här syns i naturlig storlek.Men jag skulle aldrig flytta för en karls skull.. Det får Sparrow göra för min skull ;-)

Bakom dörren står nästa hjälte och håller god koll. I mina ögon en snygging som dessutom numera är singel. Rykten florerar om att denne herre nu också drar sig ur sekten han respresenterat i många år.
Welcome to Sweden, Mr Cruise ;-)
Snart ska sonen hämtas och förhoppningsvis är han nöjd med båda mina och actionhjältarnas insatser ;-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar