lördag 15 september 2012

Blogglivet är speciellt

Min kära Mor


Det är med känslan av både glädje och längtan som jag varje dag loggar in på bloggen för att få skriva om allt och ingenting. Men läget blir ett annat när man reser runt och inte har tillgång till den ordinarie "stationen" som jag vanligtvis utgår ifrån. Det blir något slags trivsamt beroende att få dela med sig av små vardagshändelser när man sitter skönt tillbakalutad vid favoritplatsen med långa historier att förtälja. På resande fot ter sig allt emellertid något annorlunda. Det är så många intryck som skall både avnjutas och sorteras innan dessa slutligen hittar sin rätta formulering.
Det är intensiv aktivitet i stort sett hela tiden. dessa soliga dagar av september. Nära och kära att dela ljuvliga stunder med, stora som små, knasiga och roliga!
Mina brorsbarn och jag har en speciell relation då vi dessvärre inte ses så ofta som man skulle önska.
Här kan "faster Marina" leva ut de absolut barnsligaste sidor man skådat, släppa alla hämningar och låta bortgjord het få sätta bo vart vi än går. Den är så oskyldig och galet rolig att vi gärna bjuder övriga ortsbor på. Vi gick på shopping-tur idag, alla utklädda till Pippi Långstrump där endast utstyrsel fick folket att rådlöst vända sig om. Vi sjöng dessutom, både falskt och fult men i huvudsak med inlevelse och sann glädje. Vi matade oss själva med choklad som gage för ett väl utfört Pippi-nummer man sent skall glömma. Lagom kladdiga runt munnar och hakor har vi sedan bara njutit av att vara oss själva i färgstark Pippi-dräkt!
God middag har avnjutits, klockan tickar mot kvällning, trötta gäspar hörs i tv-soffan, någon gråter kvällstårar av ren utmattning och då vet man att man lyckats...
Men galenskaper och barnsligheter direkt från hjärtat.
Ikväll myser jag med Mor...en av dom som gjort mig till den jag är. Hon har inte varit Pippi dag. Men hon har visat stolthet över modet hon skänkt. Det är Kärlek Det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar