tisdag 18 september 2012

Klättrar inte på väggar, tapetserar dom!

En tisdag med blandade göromål på schemat. Först en trivsam shoppingtur med kära mor där vi bl.a. besökte en butik med fantastiska tapeter. Har fortfarande planer på en ny och lite avvikande arbetshörna i en del av mitt vardagsrum. Möblerna är redan utvalda, ett laptopbord i glas på vit stålställning och en vit, blank tolix-stol därtill. Alternativen vad gäller tapeter är många men idag togs beslutet och tapeten här ovan är nu äntligen beställd. Den ser exakt ut som plåt men är en helt vanlig tapet som helt enkelt förvillar =)
Två, tre våder räcker för ett avvikande hörn som samtidigt både markerar en ny del av rummet och dessutom lyfter hela vardagsrummet till något annorlunda. Den är rätt så kostsam och tar någon vecka att få hem då den beställs från London. Men det funkar prismässigt när bara en rulle går åt.
På köksbordet står en bukett vita rosor och sprider sin väldoft i hemmet. "Fådda" blommor av brorsbarnen som alltid gör glädjande små ting =)
På den glädjande agendan idag stod även ett trevligt möte inbokat. Något jag nu har anledning att hålla tummen för då det skulle förändra min framtid radikalt. Stor förväntan och nyfikenhet håller mig på halster ett tag till och jag roar mig under tiden med mitt sällskap av mamma som fortfarande är kvar. Mina barn har samlat ihop sig för mys med mormor och hör och häpna! Mor har kokat kalops!!!!
Det betyder att jag får anledning att ringa både Tom Cruise och Mikael Persbrandt..
så dom får äta upp sig lite ;-)


1 kommentar:

  1. Självklart kommer bilder när allt är på plats. Och tapeten är verkligen hur cool som helst =) Varje gång jag tar på den blir jag lika förvånad över att inte kunna känna det där buckliga =) Det ska bli spännande att se resultatet.

    SvaraRadera