onsdag 15 maj 2013

Rave-party & en pudel

När jag kom hem vid lunchtid fick jag anledning att le lite extra. Utanför ytterdörren stod ett gäng rullatorer prydligt parkerade, och jag gissar att min kära granne bjudit in till ett litet rave-party i hemmahangaren =)
Så vill jag också ha det på äldre da'r! Sörpla kaffe, lyssna på Jularbo och ta en lång promenad med den färggranna "kärran" under vårsol. Tänk vad mycket man måste att ha att prata om efter 80 späckade levnadsår! Lite nyfiken blir jag allt över vad man kan tänkas prata om? Extrapriser och rabattkuponger? Om att det var bättre förr? Om Melodikrysset, eller att Allsång på Skansen är skit utan Lasse Berghagen? Medan tankarna for blev jag abrupt avbruten av en arg pudel(!) som tycktes missnöjd med min närvaro på gården.
Att göra en pudel, känner jag till, men att bli utskälld av en, har jag aldrig tidigare varit med om! Han kanske ogillade min inskränkta tankegång om livet som pensionär, vad vet jag? =)
Vid närmare eftertanke så tror jag nog att min tid som pensionär innehåller något annorlunda ingredienser. Jag spelar på Vegas-automater, hänger på Legends, läser dagshoroskop och dricker en flaska av Per Morbergs röda ;-)
Rullatorn får gärna vara rosa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar