torsdag 20 september 2012

En Vitaminspruta & en Patt-Lisa!

Så avslutas kvällen i höga skratt som får kompensera onyttigheterna som avnjuts. Kaffe och chokladbiskvi som vräks i så sockerberoendet får chans till vila. Men den innehåller också apelsin så jag har i huvudsak fått en c-vitamindos i min lilla kropp ;-)
Det blir filmkväll nu. i morgon far min mor hem så det gäller att välja film med omsorg så hon inte somnar i förtid. Medan hon gör sig i ordning för natten i sovrummet här intill, sitter jag i min vrå och bloggar, sonen står i köket och jag ser i ögonvrån hur han med plirig blick ser mot sovrummet där hemligt ombyte pågår.
I ett bröl av ironi hör jag sonen: Viiisa pattarna! Tja lalalala =)
Jag hade ingen aning om att morsan kunde hoppa så högt! Hahaha =)
Till saken hör att min kära mor är något av den lättgenerade damen även om hon också besitter en sjuk humor. Dock ej fullt lika sjuk som vår. Det är en fröjd för ögat att se hennes reaktioner med himlande ögon och hennes röst som sjunker ner till en dov ton i moll, sjungandes i slow motion: "Määäään hääärrrä guuu!
Ni ä ju inte kloka på en fläck i det här huset"!
Det är humor på både hög och låg nivå, på en och samma gång =) Skön avslutning på en glädjefull vecka.
Jag ska välja film...men den blir oskyldig. jag lovar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar