söndag 16 september 2012

Borta bra men mamma bäst

Hemkommen från en härlig stund med familj och vänner. Något gråtfärdig under packning av väskan, stod jag där i allt vemod och försökte tänka på annat. Separationsångest är min värsta fiende och jag försökte lura den till himmelen men fick motvilligt ge upp för jobbigt avsked.
Men så i sista sekunden kunde kvinnan som förmodligen känner mig bäst, positivt överraska mig med frågan om hon fick följa med mig mot Österdalälven, denna smått blåsiga men soliga dag. Min Kära Mor i passagerarsätet och jag blir det lilla barnet på nytt. Det är allt för sällan tillfälle ges till längre stunder i tvåsamheten mellan mor och dotter. Nu sitter vi här, knaprar popcorn och ser på Moraeus med mera.
Hon ser med sina stora blå på en sjungande Tommy Körberg medan jag föredrar Europe-gubbarna som fortfarande (!) har en massa hår kvar på huvudet. Coolt!
Det har vi också och ikväll ska mamma få borsta mitt.
Sen ska jag måla hela Världen, lilla Mamma =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar