tisdag 4 december 2012

Jag kan tänka mig att vara en fralla med smör på!

Frukost lär vara det viktigaste på hela dagen. Själv är jag usel på att äta frukost. Det är ett par koppar starkt kaffe och en cigg som gäller innan jag blir en fullt fungerande människa.
(Nu tänker en del negativa tankar om nikotin, tjära och fan och hans moster och att hon borde lägga ner den typen aktivitet men innan Du tänker längre och mer än så kan Du sluta med för jag skiter nämligen högaktningsfullt i det) !  ;-)
Just idag är det en sån dag då jag kan tänka mig att äta allt i matväg. Speciellt en gigantisk frukost med nybakat bröd, smör med havssalt och en massa tillhörande godsaker. Yogurt med färska bär, vilket jag börjat inhandla lite då och då. Märkligt, men frukosten blir roligare och godare med färska bär. Hallon och blåbär är favoriterna.
Det svåraste är ju faktiskt inte att peta i sig frukosten. Det svåraste och tråkigaste är att göra det i ensamhet.
Därför har jag bestämt mig för att ta en tur till GC (Gårdscaféet) i Leksand där det serveras härlig frukost att liknas vid hotellfrukostar. För det är alltid godare när man är någon annanstans, konstigt nog.
Trevligt när det rör på sig, arbetare som diskuterar snickerier, någon annan som är djupt försjunken i morgontidningen och själv ska jag bara äta, njuta och iaktta.
Jag brukar föredra sovmornar, inte minst när detta vinterväder råder. Men jag hoppar över det i morgon.
Jag ska bli tjock och rund av riktigt härlig frukost och jag ska rulla ut som en oemotståndlig fralla!
Tänk dig den med smör på, du ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar