lördag 1 december 2012

Svensk Televison har mycket skit i sina analer!

Det där med efterlängtade lördagskvällar börjar bli lite överskattade, åtminstone vad gäller utbudet på Tv:n.
Minnet skvallrar om att helg-tv, när man man var yngre var så mycket roligare och bättre. Utbudet var visserligen inte lika stort då det var begränsat med kanaler, men det som visades var på något sätt intressant för alla med viljan att umgås med familjen nere i gillestugan.
Idag är det ett fåtal program som lockar till uppriktigt intresse. I synnerhet när vi pratar film.
Radiotjänst bönar och ber om att alla ska betala sin avgift och jag kan inte låta bli att undra vad det skulle resultera i om alla verkligen gjorde det?! Skulle det medföra att filmer som Hannibal, Dödligt vapen, Pretty Women och Ett päron till farsa skulle skulle raderas ut ur arkivet för att istället ge plats åt ett antal nyare filmer som inte tidigare visats? Skulle alla de inaktuella filmerna, som man vid det här laget kan utantill, försvinna och ge oss soffliggare någon liten välförtjänt överraskning?
För hur länge och ofta kan man sända ut en film under benämningen "klassiker" utan att inse som programansvarig att man missbrukar det så till den grad att det enda som ses som en klassiker i dagens tv-tablå faktiskt är en film som aldrig visats!
Så mycket skit att man enkelt kan kalla det olika frekvenserna för analer!
Det går att göra sig fri från dåliga filmer och tv-program mycket enkelt i dagens läge, jag vet. Men jag fick bara lusten att belysa något som jag länge tänkt på. Skitfilmer och gamla repriser räddas upp av musikprogram där alla kan ha åsikter och engagera sig som om man vore inbjuden personligen. Sicken tur!
Ännu mera tur är att jag är försedd med dvd-spelare och ett gäng filmer som skiljer sig radikalt och rejält från tv:s utbud.
Och jag som betalat Tv-avgiften så länge! Vad gör dom med den?
Jo, nu vet jag!!
Det lilla dom får in räcker ju till "Släkten är värst" som nu är på extrapris.
Visas ikväll, för omväxlings skull i Anal 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar