onsdag 5 december 2012

Ett förspel mellan Smulan & Russinet

Min gode manlige vän blev inte särskilt stött av att bli ombedd att använda musklerna och bära ner prylar till förrådet när han anlände idag. Tur och kul med vänner som honom. Man har inte tråkigt en sekund och kan vara den man är, utan påklistrade masker och några töntiga spel för gallerierna.
Besöket till Clas Ohlsson i Insjön hade han inte heller något emot. Tvärtom! Han tycktes gilla att gå runt och dofta på de olika ljusen som fanns i korgar runt om i butiken.
Väl hemma vid hans köksbord chillade vi till en början i sällskap av ljus med en doft av kanel och broderligt/systerligt delade vi på en cola ;-)
Sen påbörjades förspelet med vispad grädde.. Jag var Kim Basinger.. Han var Mickey Rourke.
I ren upphetsning avnjöts denna akt och varje sekund togs till vara med brinnande lustar och smaklökar för att sedan påbörja själva knu...jag menar bullpartyt!
Passionerat inmundigade vi varje liten smula, tuggade långsamt tills att omgivningen fullständigt suddades ut i känslan av äkta Kärlek. Russin och glögg i en salig blandning, så förförande gott att hela Världen stannade och gnistrade i ett romantiskt sken och stjärnor på himlen tillät sig falla i slowmotion och vi önskade oss ett evigt Liv med Smulan och Russinet. Må de få Leva tillsammans i både nöd och lust!
Sen var dagen slut...och jag med ;-)
Hörs i morgon. Då har jag något nytt att berätta... som är minst lika spännande ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar