tisdag 4 december 2012

Skriker Du när det går för Dig? Köp gaffatejp!

Jag har just läst månadens upplaga av Hem & Hyra med stort intresse i ett ämne som jag berörde redan för ett par månader sedan, då jag ofrivilligt fick ta del av mina grannars sexakter under många och långa nätter.
Man kan ha delade meningar huruvida det är acceptabelt eller inte. Jag är inte på något sätt särskilt finkänslig eller blygsam men när det går så långt att man inte får sova ostört är det klart man börjar tänka med förskräckelse på hur ogenerat andra kan bete sig utan tanke på omgivning.
Sänggavlar som slår i väggen och låter likt ett tredje världskrig, en säng som dessutom inte blivit smord då gnisslet letar sig längst in i hörselgångens känsligaste del och på det den fantastiskt gälla stämma tillhörande en tillfredsställd kvinna som på så sätt intygar och bekräftar för sin herre att han genomför ett samlag väl godkänt!
Herre Gud!!! Det går och det går och det går....heeeeela tiden! Högt och ljudligt och något irriterande då antalet dunkuddar inte räcker till att dölja öronen med.
Kärlek är gulligt. Kärlek är underbar. Kärlek är passion. Kärlek behöver alla. Men behöver man Kärlek i falsett som liknar allt annat än en vacker aria?!?
På insändarsidan kan man idag ta del av hyresgästers åsikter i frågan. En del tycker som jag, att det är helt ok så länge man tar någorlunda hänsyn till sina grannar nattetid.
Andra har anmärkningsvärda inlägg där man påstår att sådana som jag endast är avundsjuk!!??!!
Då kan jag tveklöst ge svar på tal och med det bevisa min oblygsamhet genom att ärligt säga att min dildo förmodligen är större än dennes briljanta hjärna! Så varför skulle jag vara avundsjuk?!??
Det handlar väl knappast om något så inskränkt och enkelt som avundsjuka. Men den kanske är lättare att relatera till än hänsyn i det här fallet. För det tycks vara en liten brist på både ordet och innebörden.

Ännu en insändare skrev något intressant som fick mina celler att börja jobba lite extra, strax utanför de tillåtna gränserna vad gäller privatliv och integritet. Men jag tillåter mig att spekulera med glimten och leendet.
Under rubriken Kvinnorna hörs, skriver ännu en hyresgäst att han under årens lopp bott i många olika lägenheter och ofta "drabbats" av par som haft högljudda sexlekar men där endast kvinnan gör sig hörd. Något han tydligen pratat med sina vänner om också, vilka har samma erfarenheter från sina grannar.
Intressant! =) Varför hörs sällan männen gapa och skrika och stöna och halvgrina under akten? När min hjärna satt igång denna tankeprocess är det bara att låta linan löpa fritt, så är Du en person av känslig natur bör Du inte läsa vidare. Du kan möjligen tycka det är stötande.
Det är ju av känslig karaktär, att skriva eller tala om något så privat, men det är ju ändå något som berör de flesta och som man kan känna igen sig i. Klart man låter under en sexakt. Av olika skäl och på olika ljudnivå. Antingen för att det känns bra, dåligt eller rent av för att det gör ont. Jag låter också, jag är inte ljudlös och intetsägande men jag kan tänka på min omgivning om sådan finnes..samtidigt!
Märkligt är ju faktiskt att det oftast är just kvinnan som låter mest och högst. Män kan också låta, det ska Gudarna veta, men mer sällan.
Jag kan inte låta bli att undra vad det är som gör att det ska höras så mycket. Är det verkligen ett naturligt läte som avges från en tillfredsställd kropp och som man inte kan parera över huvud taget? Finns det ingen inbyggd volymknapp och vad är det för vits med att skrika så högt att energin inte räcker till att lägga på det man egentligen håller med? Är det inte bättre att bara fortsätta pippa istället för att gapa och skrika?!?
Varför skulle det vara så naturligt? Jag blir ofta kliad på ryggen och tycker det är jätteskönt men inte fan skriker jag för det!
Det tycks vara en oskriven regel att ju högre kvinnan skriker vid samlag, desto bättre jobb har mannen gjort.
Bullshit!!
Man kan fråga vilken kvinna som helst om hon ligger och tjuter och ylar lika mycket i sin ensamhet när hon väljer att pilla sig i framstjärten. Skulle inte tro det! I så fall skulle mina grannar höra mig varje natt! =)

Självklart ska man leva ut sina känslor och har man möjlighet att leva kaninliv så ska man göra det men med hänsyn till grannar i ett hyreshus som kanske ägnar sig åt annat. Sömn, t.ex.  Det är lika självklart som att jag inte kan spela hög musik på nätterna för att det skulle kunna ge mig en eventuell orgasm!
Något att reflektera över, kanske. Prova njutning i tystnad en gång och det går förmodligen på riktigt! Klarar man inte av diskretion kan man ju alltid prova med gaffatejp.
Finns numera i olika färger ;-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar