tisdag 11 december 2012

Det är tanken som räknas. Jag slår in den till Jul!

Julklapparnas innehåll behöver inte nödvändigtvis vara särskilt kostsamt. Däremot tycker jag det är roligt med vackra paket där man lagt ner lite energi och själ på själva inslagningen.
Enkelt och roligt och har man dessutom ett passande julrim blir det extra kul. I år har jag inga rim alls. Däremot har jag låtit avsändarna på paketen vara något speciella. Det får inte vara för uppenbart vad de innhåller men en liten hint kan man ju bjuda på.
I år har julklappar skickats från Zlatan, Magnus Uggla, Daniel Craig, en skummis, Pierce Brosnan, en fattiglapp samt en fantastisk mor ;-) Till saken hör att inget paket innehåller varken böcker, skivor eller dvd:er vilket gör gissningen av innehållet lite svårare. Det sägs ju att det är tanken som räknas.. Man kanske borde slå in dom istället ;-)
Jag är barnsligt förtjust i att slå in paket. Delvis för att jag gillar att skapa något vackert och delvis för att jag inväntar mottagarens reaktion med barnslig förväntan. Det är roligt att överraska och att se sina barn bli glada. För det är främst dessa änglar jag lägger ner min Kärlek och omtanke på =)
Det är något fullt på köksbordet denna förmiddag varför frukost avnjutits vid köksbänken. Med denna utsikt smakar allt gott!
En verklighetstrogen liten minigran fann jag på Lantliv i Leksand. Den trivs bra hos mig också =)
Här om dagen fick jag dessa små söta rödprickiga skor med posten! Min svägerska och jag har inredning som gemensamt intresse och skickar gåvor till varandra ibland. Dessa har jag lagt på min zinkbricka med miniatyrsaker. Så söta!
En promenix i Vintervärlden väntar snart. Ha en fortsatt bra dag och välkommen in igen =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar