torsdag 13 december 2012

En miljonär köper två formklippta enar?!

Här strosar man runt i en Verklighet som ibland hänvisar till fantiserande och längtan efter en situation som skulle bidra till ett enklare leverne. Säg den som inte drömmer om högvinster och ekonomiskt oberoende, säg den som inte köper en trisslott med förhoppning om att få inta tv4-studion eller i chocktillstånd konstatera att man prickat in alla rätt på travet.
Det är en skön och välbehövlig känsla att få drömma om ett Liv där bekymmer om slantar inte finns, där det räcker med övriga problem att handskas med.
Pengar är inte allt är ett uttryck jag kan få spontana kväljningar av. Pengar betyder allt i denna värld. Har man dom känner man naturligtvis inte till hur jobbigt det är att vara utan.
Har man inga eller kanske endast ett utrymme som är snävt nog att få vem som helst att drabbas av bipolär sjukdom, så är Livet genast en större utmaning.
Jag har så jag klarar mig från uteliggarliv, jag är glad och tacksam för det lilla. Därför blir jag så full i skratt av trailern på tv4 där Postkodmiljonärer får berätta vad man vill göra med sina högvinster =)
Personligen skulle jag se till att betala så mycket räkningar som möjligt, betala bort lån och göra mig helt skuldfri. Jag skulle öppna sparkonto och trygga mina barns framtid och möjligen skulle jag börja se mig om i Världen utan att  för den skull överdriva mitt Leverne.
Jag skulle förmodligen uppnå sådan harmoni att min kropp skulle hamna i fysisk chock och jag skulle hyperventilera i dagar innan sanningen långsamt skulle landa i det lilla frågande huvudet.
Jag skulle hjälpa nära & kära som gjort sig förtjänta av stöd, lugn och ro. Jag skulle nog inte förändra så värst mycket. Jag skulle behålla det jag redan har för att stanna kvar i Verkligheten men jag skulle förmodligen le betydligt oftare utan spel för gallerierna. Det måste var den största högvinsten =)

En av damerna på Postkod-trailern tycks inte ha några större bekymmer i sitt Liv. Hon drömmer nämligen om att få köpa två formklippta enar!!? =)
Då har man det  rätt bra i Livet och är kanske inte i så stort behov av högvinster.
Men det är roligt..och humor på hög nivå.
Ge mig en en och Lyckan är gjord! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar