måndag 10 december 2012

Det är fint att sära på benen hos oss!

Med begränsad ekonomi kan det ju tyckas märkligt att man lyckas förändra sin heminredning så ofta som undertecknad gör. Men faktum är att det är en del av utmaningen. Att ständigt hålla koll på låga priser, sälja bort det man tröttnat på och därmed kunna genomföra en förändring man t.o.m. kan göra en liten extra peng på. Det handlar inte enbart om att ha öga för inredning i sig. Det handlar också om att tänka klokt vad gäller kostnad och därmed få den riktiga känslan av att ha gjort något bra!
Rea är ordet, icke att förakta. Loppis och Second hand likaså.
Hittar jag något köper jag det sällan direkt. Jag inväntar prissänkning vilket man med tiden lär sig när den infaller och att den sker.
Traditionsenligt inreder jag med röda och vita accenter denna jul. Det grå-vita får stå tillbaka något även om jag i vissa delar av huset också låter zink, glas och glitter umgås med varandra
Till min glädje fann jag under min shoppingtur i Sthlm, en pläd av fuskpäls, en stor, varm och mjuk sådan som annars kostar en del. Nu hade man ett extraerbjudande med ett pris jag till en början trodde var felskrivet! Men jag såg rätt och fyndade denna på direkten. Sköna, underbara soffa med en pläd som kommer att få hänga med året om.
Plädar och fårskinn är det jag kommer att inrikta mig på. Dessa utgör en känsla av värme och trygghet och passar som sagt var året om. Det finns en hel uppsjö av olika skinn, pälsar och plädar i olika färger. Jag håller mig till vitt och grått då dessa står som grund i i mitt hem.
Nu när allt i stort sett är klart inför julen kan jag bara njuta av allt det vackra och låta det vara så. Också det en utmaning för en rastlös inredare som redan börjat planera för kommande vår ;-)
Men nu ska här njutas och gå och smygtitta på paketen under granen. En del vill man klämma lite extra på!
Det fylls på så sakteliga under granen. Jag är mer plirig i blick än min a barn ;-) Ungdomens hjärta "klappar"!
Godis och glögg finns lite varstans i vårt hem. Vi sötsaker är i behov av detta. Lite fint är det ju också.
Familjen Silvergroda har fått en egen depå att Leva på. OBS! Det är inte jag som håller "ställningarna" denna gång ;-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar