onsdag 19 december 2012

Singers Symaskin avstår gärna Solstormar!

Jag tyckte mig se solen skymta för en stund men antagligen ångrade den sig och intog viloläge bakom molnen igen. Den lyckades hur som helst få mig på gott humör med sitt mini-sken som förstärker det vita hemmet i alla sin prakt. Lusten vaknar till och idéerna börjar så sakteliga ta sin form med inspiration från andra trivsamma bloggar. (Se mina favoritbloggar nedan)
Päls, fällar och fårskinn faller mig i smaken och de gråbruna tonerna passar perfekt under vit vinter. Senaste tanken har varit att införskaffa en sittpuff av fårskinnsimitation eller möjligen en grovstickad puff i naturfärg. Men så hittade jag en bild på en liten fotpall, en kopia av en sådan jag redan har i min ägo:
Ett tyg av grövre variant och en cool frans, det gillas! Tygbutiken blir nästa anhalt. Men jag tänker låta själva överdraget dölja lite mer av pallbenen och fransarna får gärna gå längs med golvet.
Det ser både inbjudande och rustikt ut och dessutom välbehövligt inför uppesittarkvällen då vi blir ett gäng i vardagsrummet. Alla ska ha plats och jag kan gärna ta pallen ;-)
Det blir jag och symaskinen igen. Tack för snabbtitten, Solen. Och var försiktig imorgon med oss här nere på Jorden. Solstormar lär slå ut elen och den är nödvändig för min Singer om den ska kunna låta symaskinsnålen gå ;-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar