måndag 3 december 2012

Vid 20 minus tänker jag på våren

Det är ju så himla roligt med både planering och pyntandet inför olika årstider, inte minst julen. Alla varma färger och ljuskällor av alla de slag skapar den bästa tänkbara mysfaktorn.
Här i huset är det mesta klart, endast julgranens ska kläs och sedan är det bara att välkomna tomten.
Ett par dagars mental ledighet och nu har jag börjat planera för vårens inredning!
Sån är jag.. ;-)
Det handlar främst om att hålla igång inredningslusten med små förändringar som naturligtvis inte genomförs än på länge. Men tankegångarna har redan startat och förberedelsen likaså. Det är utmaningen med inredning, att ständigt komma på nya förändringar och att våga genomföra dem. Har man dessutom framförhållning håller man per automatik koll på detaljer hela vintern inför kommande vår.
Tiden går ju faktiskt rätt så fort när man har roligt ;-)
Det behöver ju inte nödvändigtvis vara pastellfärgerna som representerar våren. Jag har brunt & linne i mina färgtankar. Det passar fint när snön fortfarande ligger kvar i mars och alla julfantaster kan associera till pepparkaka och karameller. Några nyanser av brunt talar ju faktiskt redan nu i vårt hem:
Visst bor vi väl fint i vårt pepparkaks-hak med vita knutar. Bättre läge går inte att hitta och godare smak går inte att ha ;-) Vi behåller en del av kulören även till våren.
Sen återstår ju att se om huset står kvar ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar