lördag 29 december 2012

Om 48 timmar arkiveras tiden som gått!

Endast ett par dagar av 2012 återstår.
I tillbakalutande ställning sitter jag lite slött med fötterna på den pälsklädda fotpallen och låter det förflutna ta sig en svängom i minnesbalken för att sedan arkiveras i lådan "Erfarenheter - Top Secret".
Sonen åkte precis till sin pappa. Jag åkte precis tillbaks till början av 2012.
Varje år är det likadant. En liten känslomässig genomgång av det som förflutit, ännu en förhoppning om att motvindar skall vända och att nystarten bär med sig sådant som endast skall behaga.

Det blir en kväll i nostalgins tecken ikväll. En liten tillbakablick med en inlevelse som får mig att bli den berömda filmstjärnan för ett stund. Där finns varken bekymmer eller frågetecken. Bara en gentleman, en hjälte, en vacker prinsessa och ett lyckligt slut.
Jag skulle hellre föredra en lycklig början.. utan slut =)
Jag får helt enkelt skriva Mitt Livs manus och regissera det i bästa möjliga mån, välja ut rätt medaktörer och statister och ta resultatet helt oklippt. Vilken film det skulle bli! =)




Jag tillåter ingen sentimentalitet i slutskedet av detta år. Vanligtvis brukar jag vara gråtmild och duktigt sortera ut allt som skett under det gångna året. Nu låter jag det vara. Lärdomar lär inte fly.

Jag lägger mig i soffan, laddar filmer från förr som inspirerar till ett nu. Må hända får jag ett och annat uppslag till min egen film ;-)


PS

Om du vill ha en roll i Mitt Livs Film,  krävs inga som helst maskeringar eller tafatta repliker utan respektfullt syfte. På en eventuell audition är det främst improvisation som bedöms och utifrån Din personlighet och utstrålning samanfattas huruvida Du är passande för rollen eller ej.
Överspel, överdrifter samt övertramp beaktas.

Ömsesidig respekt är ett krav, liksom tidigare erfarenheter av goda relationer. Empati och medkänsla ses som en stor merit och det är till fördel om Du är begåvad med humor och fingertoppskänsla.
Vad som avgör vilken roll Du tilldelas är främst bevis på din tillit. Medtag gärna referenser.
Välkommen med Din ansökan!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar