lördag 8 december 2012

Det blir nog en vit limousin tillbaka hem!

Med skön sittplats, tv och trevlig värdinna njöt jag på min stol i Masexpressen mot storstaden igår.
Vid efterlängtad ankomst blev jag emottagen av en vän som vet hur man både roar och tjoar =) God middag, goda viner och samtalsämnen varierande och intressanta.

Julshopping stod på agendan idag. Det är något visst med ett Stockholm i vinterskrud, all den vackra belysningen och invånare som köper granar på stadens allla torg.
Jag njuter av att komma till ny miljö, inte minst när solen står högt i skyn och man kan ta dagen som den kommer. Alla bekymmer är medvetet kvarlämnade hemma. När jag är tillbaka får jag helt enkelt slå in dom i vackert julpapper och placera dom under granen ;-)
Strax väntar glögg och en förhoppning om högvinst i form av en Harry Boy. Det skulle göra sig bra med en kappsäck full av pengar lagom till returresan mot Dalom.
Denna stad har en viss förmåga att rota sig långt ner i min plånbok, kvar blir..små kvitton med garantier och köpesummor jag gladeligen skiter i att läsa!
Jag riktar blicken mot det färgstarka köket med accenter av rött som påminner om tider av jul. Där, på bänken står den lilla lådan full av roligheter och bara väntar på att få komma till användning.
Vi kör på rött, nu när årstiden tillåter. Vi intar en trevlig restaurang så småningom. Först ska jag prova min sjal i fuskpäls och leka östermalmsdam, jag ska solpudra både näsa och kinder och jag ska le hela kvällen och låtsas att den är helt och hållet min!

Jag såg en vit limousin här utanför. Tonade rutor förhindrade att ens få en skymt av stjärnan där i. Men jag kom så småningom på vem det var.
Förmodligen min framtida man!
Jag kanske får avboka Masexpressen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar