fredag 7 december 2012

Väskan är packad, jag är nykter..än så länge

Så där ja! Snöflingor stora som klot faller envist ner i vår Vintervärld. Vackert men kanske inte så uppskattat på våra trafikerade vägar. Jag får ignorera skiten helt enkelt. Köpa mig en inredningsblaska, en burk fanta och låtsas som att det regnar ;-)
Väskan är, för ovanlighetens skull mer packad än jag denna fredag. Än så länge... Jag tillönskar mig själv en toppenhelg i goda vänners lag i en vacker huvudstad som förhoppningsvis bjuder på ett och annat minne att förvara för framtid.
Det är inte snöfallet i sig som gör mig irriterad. Det är den kommande frisyren!! Ett elände för kvinnor med behov av snyggt yttre att i timtal fixa med hår och fön för att sedan se ut som en urvriden trasa efter fem ynka minuter under snöfall =) SMHI borde fan lägga ner verksamheten nu! Dom lovade mig igår att snöfallet skulle upphöra idag och att solen skulle göra mig sällskap under helgen.
Tänk, att man får då sköta allting själv! Är man inte ett åskmoln så får man agera skinande sol ;-)
Jag gör mitt bästa idag.. snart ska jag ut och pulsa mot väntande Masexpress.
Vi får väl se om snön smälter där jag går ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar