fredag 14 december 2012

Jag önkar mig frost på muffen i år!

Det är liten räddning att man uppnått åldern där klimakteriet gör sitt jobb väl utfört. Man behöver sällan förfrysa, för att uttrycka sig milt. Den inbyggda kaminen tänder flammor högre än skyskrapor och likt en  framgångsrik och hårt presterande elitidrottsstjärna kommer handduken väl till pass för både panna och muff!
Det stör både sömn och harmoni och kroppens beteende går inte alls ihop med  min spegelbild som dessbättre inte påvisar varken grå hårstrån eller fårat ansikte.
Möjligen börja ögonlocken sacka lite. Numera får man lägga ögonskuggan på den övre delen av ögat för att det ska synas. Det kan jag ta. Det blir enklare så.

Fördelen med denna brinnande kropp är att jag lurar Energibolagen på lite pengar. Aldrig har jag haft så låg värme inställt på elementen! Aldrig har mina barn klagat så mycket på ett kyligt hem.
Nackdelen är att hettan blir så påtaglig att jag utan pardon skulle kunna placera mig själv endast iklädd nattsärk ute på gården inför förskräckta grannar.
Lite luft har ingen dött av. Frågan är om mina grannar skulle överleva synen?!

Termometern visar 10 minus där ute. I min kropp är det 800 graders hetta!
Så jag står där, mer lättklätt än normalt och betraktar vinterskruden i vår vackra natur och vet plötsligen vad jag ska skriva överst på önskelistan i år:
Lite frost på muffen och en vit ögonskugga ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar