onsdag 5 december 2012

Pyssel och polare = En bra kombination

Iklädd täckbyxor och full vintermundering har jag denna lagom kyliga dag, äntligen fixat de viktigaste ljusen till ännu en adventsstake som jag nästan höll på att glömma bort.
Man kan aldrig få för mycket av varken det goda eller vackra =)
Julefrydlådan införskaffades för flera år sedan och passar både till jul och andra årstider då jag gjort en egen schablon på baksidan av lådan. Resten av året används den till små blommor/kryddor.
En liten mini-ängel gjorde sig hemmastadd i grön mossa och en god jul-hälsning på en liten pinne stacks också ner. Detta inklusive adventsiffrorna fann jag på Blomsterflärd  i Leksand.

Två vita hjärtan har också hittat sin plats i mitt vardagsrum. Den vackra och snirkliga vikväggen jag har i ett av hörnen i rummet, har dekorerats för lite extra uppmärksamhet. De röda banden ropar Jul! =)
I detta nu inväntar jag en polare som inte har den minsta aning om att han ska få hjälpa mig att bära ut diverse saker ner i förrådet ;-)
Bl.a. min gamla vackra Singer symaskin som måste ge plats åt årets julgran som snart skall ställas in. Det är bra att förena nytta med nöje. Därför ska man glatt och vänligt bjuda på kaffe och "passa på" att ta lite hjälp när man ändå har sällskap. Dessutom ska vi åka förbi Clas Ohlsson för att införskaffa den berömda ljusslingan till granen. Tänk, vad överraskad han ska bli av det lilla oväntade äventyret =)
Som en liten julklapp i förskott ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar