tisdag 11 december 2012

När Zlatan är borta dansar Persbrandt på bordet!

En dag full av varierande aktivitet. Vänner, nära och kära har besökts denna dag, paket har omsorgsfullt slagits in, de sista julklapparna införskaffats och på kvällskvisten ser jag till att producera några hemmagjorda också. Det klingar julsång genom hemmet, doftljus sprider känslan av nybakade kanelbullar och min längtan efter sällskap såväl som romantik höjs i takt med värmen från sprakande brasa.
Ett rejält julhångel skulle sitta fint!
Just ikväll tror jag bestämt alla mina drömmars man är upptagen med något annat. Han jobbar nog. Tränar... eller har match eller nåt..? Eller så hånglar han med Segern personifierad!  Zlatan i gatan, vad tröttsamt!
Man får ta det man får, helt enkelt. Så ikväll tar jag Persbrandt på mig.. Det känns helt ok ;-)
När frisparkarna tagit slut är det bara att tacksamt inta position och ladda för oväntade agenters handling!
Det känns lite... Deja Vu.
Vilket framgår tydligt när jag vänder ryggen till. Men i Drömmarnas Land kan man ju tänka sig en trekant.. För att pröva nåt nytt!
Det känns lite...rött kort?! Coolt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar