fredag 28 december 2012

Jag borde bli den Sjungande Servitrisen!

Jag blev tidigare i veckan tillfrågad om att kliva in i rollen som både kock och servitris, då sonen och hans flickvän ville fira sin Kärlek med en trerätters middag.
Romantik och bubbel stod överst på listan och till en början höjde jag förvånat på ögonbrynen när jag försökte sig mig själv träda in i denna roll. Jag?! Tja..why not! Jag har sysslat med skådespeleri förr =)
Självklart sa mitt hjärta ja till denne charmör, som för egna pengar inhandlat samtliga varor till menyn.
Som den estet jag är såg jag dessutom tillfället att förena nytta med nöje. God mat ska vara vacker också.
En inredare med känsla kan t.o.m. möblera på tallriken ;-)
Kocken/servitrisen försåg sig med lite rött vin och stämningsfull musik för att få den rätta känslan. Jag verkar ha lyckats! Under klingande sång serverades paret sina tre rätter.
Ungdomarna är både lyckliga och tacksamma över den gångna kvällen.
I väntan på middagen serverades Vit vaniljchoklad där jag pudrat ett hjärta av mörk choklad och garnerat med citronmeliss. Fyra ögon tindrade ikapp med stearinljusen. Förrätten bestod av en enkel toast med hemmagjord skagenröra och runt detta gjorde jag ett hjärta i den skönt gröna färgen av vinägretten/pesto.
Huvudrätten blev ljuvlig! Färsk lax på en bädd av bladspenat, grädde och väl tilltaget med väl lagrad parmesan. Till det serverades pressad dillpotatis och en sjungande morsa ;-)
Sött och färgstarkt, precis som Kärleksparet. Till efterrätt gjordes jordgubbsmousse där jag valde att krossa jordgubbsströssel som jag pudrade som ett hjärta överst. Toppingen bestod av hyvlad vaniljchoklad.
Det var riktigt trivsamt att sjunga allt från moll till dur i grytornas sällskap! Nu sjunger vi snart på sista versen, proppmätta, belåtna och framför allt..glada! =)
Gullungarna avnjuter en lyckad middag. I detta nu tittas det på TV i bakåtlutat läge =)
Fina som få! Är dessa romantiska två!
Tack för förtroendet, Kärleksparet =)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar