torsdag 23 juli 2015

Det är trona, som allt skall bero på!

Min nya drömadress har ett gatunamn som påminner om lugn,ro och lite flärd
Jag har en plan. Uppriktigt sagt har jag ganska många. Men för att åtminstone kunna ro någon av dem i land väljer jag att koncentrera mig på en i taget. Högst två.
Nu vill jag kunna fylla i en flyttanmälan, beställa eftersändning och börja om någon annanstans. Tiden är inne för det. Har nog varit det en längre tid, men allt måste få bero. Tanken har sakta men säkert stiftat bekantskap med viljan och nu har dessa tu gjort slag i saken.
En något större stad, med något fler människor och något större utbud både vad gäller jobb och nöjesutbud. Efter 18 år på samma ort känns det rätt. Här har jag levt, njutit och haft det bra. Nu vill hjärtat att jag lyssnar och vågar ta mig vidare. Nu är jag redo.

När hjärtat talar håller jag tyst och lyssnar

Nu har jag hittat ett drömboende i den stad där jag och min son de närmaste åren ska arbeta, studera och leva. Om jag lyckas få detta drömboende återstår att se, men mitt inre ropar Go go go!
Och det allra innersta brukar ha bra koll på det mesta. Tror man på något tillräckligt mycket, förväntar man sig det bästa blir det oftast så. Som den sanna repliken i Himlaspelet:

                     Det är trona, som allt skall bero på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar