onsdag 31 oktober 2012

Tidig morgon, lång dag, sen kväll

Med en klingande klocka på morgonkvisten fick jag fart på denna onsdag, mer lustfylld än vanligt. Mycket gjort under en dovt grå himmel och plusgrader i luften. Jag smygstartar med den röda färgen i olika små vrår och ännu representerar det inte julen. Snarare Kärleken i mitt hem.
Jag har hjärtan på tråd, gröna och vackert planterade i krukor men idag fick även de röda på tråd spegla sig i glansen uti hallen som sprider ett Kärleken sken direkt vid entrén.
Jag drömmer givetvis om en vit jul också utöver allt det röda. Denna fantastiska kaffebryggare har jag tjuvkikat på länge. Den fanns även i rött men vitt är ett enkelt och snyggt färgval som passar till allt.
Färgen på kaffet blev i alla fall svart, som sig bör.
Under eftermiddagen fick jag lite nya idéer vilket frambringade lusten att sy igen! Det var ett tag sen. Jag tycker det är kul men gör det endast periodvis eftersom det tar sådan lång tid på grund av min noggrannhet.
Just idag är jag utrustad med både lust och tålamod. Nya gardiner till båda fönsterna i vardagsrummet är påbörjade och vitrinskåpet i köket har fått sydda längder till sig också.  Blev ett sent blogginlägg idag. Men har man mycket att pyssla med är det lätt att glömma bort tiden =)
I morgon är en ny dag och gardinerna ska bli klara. Bilder kommer så småningom.
PS. Har Du inga röda hjärtan på tråd för välkomnande i Din hall så går det lika bra med att öppna Ditt eget hjärta ;-) DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar