torsdag 4 oktober 2012

En Vänskapens Dag

Hemma igen, efter en tur till Falun och ett trivsamt litet äventyr med en vän så kär. Lill-lörda'n blev till en storslagen sådan när det kom till många och innehållsrika timmar av samtal, diskussioner och återkommande skålar med vin. Jag gillar när det är högt i tak vad gäller samtalsämnen, med stor variation och den positiva, röda tråden som löper längs med vänskapens band.
Där emellan glada skratt direkt från hjärtat som fylls på med både kära minnen och varm gemenskap.
Vänner är bra att ha. Vänner är roliga att ha! Inte minst om avståndet är långt och man vid de tillfällen man träffas har mycket att dela med sig av, på både gott och ont. Vänner är sköna att skratta med, utbyta idéer med, skämta med. Vänner växer inte på träd. Inte på buskar heller. Men det har hänt att jag faktiskt har hittat nån under en! En vän från barndomens år som finns kvar i mitt Liv, vid min sida, likt en syster.
Jag har hittat bröder också. Inte på träd. Men väl bakom några. I en vänskapsdjungel där man sällan går vilse och om någon mot förmodan gör det, är där alltid någon utrustad med hjärtats Gps och tilliten växer sig med det starkare. Det här är en Vänskapens dag där tankarna är en hyllning till de som förgyller min rätt så roliga och spännande tillvaro. Det skulle vara så otroligt annorlunda om Ni inte fanns.
Tack för att Ni gör det =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar