söndag 21 oktober 2012

Inredning och utrensning

Det tillhör ovanligheterna att jag skippar livet framför datorn när mina blå precis slagits upp. Idag blev det en sådan ovanlig dag då schemat blev späckat utan någon större bakomvarande planering.
Vaknade på rätt sida och var ovanligt mycket på hugget och inledde dagen med röj i förråd och ute på gården. Höststädning när den är som bäst. Iklädd rosa gummistövlar och regnjacka tillät jag mig att ta emot den öppna himmelen som smekte mina kinder med höstregn. Jag var på riktigt arbetarhumör med en energi utan gränser. Med svetten lackande slet jag i rasande fart och fick allt jag ville ha gjort. När det väl var klart och slutfört hade jag en överskottsenergi att ödsla vilken jag använde till roligt skapande av möbler som jag inte gjort på väldigt länge. Jag har det mesta i min ägo som krävs för förändringar, Allt från målarfärger i olika kulörer, en välfylld verktygslåda, tyger, lim, spray och tapeter.
Det välfyllda lagret börjar dessvärre sina och jag insåg idag att det är dags för påfyllning i kreativitetens skafferi. Det får bli på den efterlängtade löningsdagen ;-)
Idag fick jag äntligen fart på lusten till skåpet jag inte vetat vad jag ska göra med. Det var från början ett "hyllnings-skåp" till Michael Jackson men med tiden har lust tanken till något nytt talat. Nu är det gjort!
Så här gjorde jag den ifrån början, dvs samma år han lämnade jordelivet. Texten överst på skåpet gjorde jag med hjälp av schablon: Heal the World...
Idag har jag tapetserat om skåpet, monterat in ännu en hylla och klätt den med spets. Belysningen fick givetvis sitta kvar för att lysa upp tillvaron för nallarna som flyttat in där nu =)
Nu på kvällskvisten har jag dessutom hunnit med att sätta en ny schablon på skåpet, i form av ett vackert mönster i ljusgrått. Det publicerar jag i morgon då jag också tänkt att inreda skåpet i annan stil, med porslin och annat i köksväg. Ännu så länge står det på golvet. Men det kan hängas upp på väggen också.
Ännu fler nallebjörnar har hittat in i skåpet under kvällen och när sonen kom hem ljöd ett glädjetjut när han såg det färdiga resultatet. Han är inte speciellt nalle-kär men han föll som en fura för både skåp och nallar =)
Jag är nöjd..och i mitt esse. Fler bilder följer i morgon. Tack för titten och ha en bra kväll.
Det ska vi ha ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar