söndag 14 oktober 2012

Byter hellre ut prylar än svägerskan!

Helgerna med familjen har blivit allt mer heliga och jag ser numera till att alltid ha en helg inbokad för att kunna njuta av tillvaron med nära och kära. Ett tiotal mil med bil är en lagom lång turné för en upplevelse av värme, humor och Kärlek.
På något märkligt vis står tiden stilla när jag är där samtidigt som jag kan uppleva att den försvinner allt för snabbt när det är dags för returresa. Ett par dagar blir lätt späckade, intensiva och roliga. Kvittot kommer i bilen på vägen hem. En blandning av separationsångest, trötthet, glädje och hemlängtan. Ett litet känslokaos som påminner om Livet när det är som bäst. Mammor, pappor, barn, svågrar och svägerskor, mormor, morfar, farfar, kusiner, hundar, katter, vänner och en regnskur som håller oss samtliga lagom torra bakom öronen. Det är ett skönt kaos i bomull. Jag vill inte byta bort något för allt i världen. Inte ens min svägerska! Vi byter inredningsprylar med varandra istället. Det är roligare..och vettigare =)
Det är Livet på en pinne för en inredningsintresserad. Det är smart tänk. Men mest är det... Kärlek ;-)






4 kommentarer:

  1. vettigt tänk...prylar finns det gott om men sina nära o kära ska man va rädd om :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant! Kärlek är sällan materiell =)

      Radera
  2. meeen så gla jag blir att du inte ENS vill byta bort mejj ;-) jag byter då inge gjärna ut dig heller. inte som d känns nu... inte fö allt i världen :-) målade rumsbordet igårkväll, nu har jag lite bättre ro i kroppen igen. ; å med lite pryttlar på d från dig så känns d splitt nytt bah! kärlek å respekt yo ;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul med lite förändring! Ska ta tag i lite inredning av skåp här snart. För jag vet ju var det ska stå ;-)

      Radera