torsdag 1 november 2012

Har inlett ett förhållande med Harry Boy

Jag är verkligen i mitt esse vad gäller inredning just nu. Det sys gardiner av lakan och gamla spetsar, det görs besök i alla möjliga butiker, inte minst i second handaffärer där jag alltid tycks göra väldigt roliga fynd.
Min favoritherre, Clas Ohlsson har fått mig på besök 2 ggr denna vecka då hans fyndhörna lockar till återbesök varje gång. Vi är lite lika, han och jag. Det ska se dyrt ut men kosta endast en liten slant.
Jag har fixat till hur mycket som helst med små detaljer som jag kommer att visa så småningom men i detta nu är det så mycket att göra klart så endast några få inredningsdetaljer finns att publicera,
Hittade bl.a. billiga och jättesnygga kökshanddukar som jag ska sy om till stolsfodral till köket. Så både det och gardinerna väntar på att bli klara.
Clas fick mig i alla fall att se till Kärlekens och Julens färg idag..naturligtvis ;-)
Den vackra tygkorgen går att använda året runt och placerades fint i köksavdelningen. Förmodligen avsedd att ha bröd i men jag valde ett helt annat innehåll som sprider väldoft:
Jag är en te-människa under höst och vinter och te-sorten Gamla Söder är en av mina favoriter. Smakar lika gott som den doftar. Jag köpte även kökshanddukar och förvaringsboxar som matchade varann i vinrött och turkost. Det är dessa jag ska sy om till stolsfodral. Bilder av det kommer i morgon.
Jag tog även en sväng till en annan favoritbutik i Insjön: smagladjen.blogspot.se
Idag blev det mest småprylar och söta detaljer, Bl.a den röda skylten Välkommen och en liten ängel att placera i blomkruka. Våningsfatet på bilden kommer från samma butik, liksom lingonkransen och struten med den vackra ängeln på.
Våningsfat är fina och lätta att dekorera. Detta fynd är från "Ta till vara", en second hand-butik i Leksand som jag ofta besöker. 30 kronor och hjärtat sa ja! Kulorna kommer från Clas Ohlssons fyndhörna. Ja, julkulorna, alltså ;-) I övrigt passade jag på att inleda ett förhållande med en herre vilken jag blev introducerad för av min mors sambo för drygt en vecka sedan. Det uppstod ömsesidigt intresse direkt och jag tror på en fin och framtida relation. Han har lovat att öppna alla dörrar och försörja mig.
Han heter Harry.... Harry Boy ;-) Trots hans löften om guld och gröna skogar ger jag aldrig upp Second Hand-butiker. Han får lära sig att Leva med det ;-)
Fler bilder och inredningstips kommer under morgondagen. Tills dess önskar jag Dig en trevlig kväll och ett stort tack för att Du tittade in =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar